Tego typu sklepy charakteryzują się swoją polityką sprzedaży. Wszystko jest dokładnie uregulowane, każda osoba zna swoje zadanie i pensję. Dziś właściciel sklepu nie jest już jego sprzedawcą. Dziś staje się menadżerem, który dba nad jak największymi obrotami. Do tego typu marek niezbędna jest odzież firmowa. Dlaczego?
W wielkich marketach klienci często potrzebują pomocy w znalezieniu jakiegoś produktu, zdjęciu artykułu z najwyższej półki czy po prostu chcą spytać się o opinię. Z tego względu każdego pracownika charakteryzuje Odzież firmowa. Wszyscy ubrani są tak samo, czasem występują różnice między płciami i załóżmy tylko menadżer posiada garnitur.
Obojętnie czy pracownicy stoją na kasach, czy są odpowiedzialni za ułożenie towaru na półkach – każdy z nich posiada specjalną koszulę lub t-shirt, wyróżniający go od przybyłych klientów. Odzież firmowa dla tego typu przedsiębiorstw jest zazwyczaj wygodna oraz wykonana ze 100-procentowej bawełny. Dodatkowo znajduje się na niej charakterystyczny emblemat związany z daną firmą. Dopiero do takiego stroju przyczepia się identyfikatory, pozwalające określić, z jakiej rangi pracownikiem mamy do czynienia.
Tego typu stroje pozwalają nie tylko na wyróżnienie się z tłumu, ale także na pewną identyfikację z przedsiębiorstwem. Są zakładane tylko w pracy, dlatego skutecznie przypominają zatrudnionemu, po co właściwie jest w tej firmie. W marketach, tego typu odzież, to podstawa u pracowników.